Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu z dniem 25.06.2020 roku ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej na podstawie art. 15zze2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
- Wnioski przyjmowane będą do dnia ogłoszenia zakończenia naboru.
- Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.
Zasady naboru:
- Wnioski o udzielenie dofinansowania należy składać w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę wnioskodawcy.
- Szczegółowe zasady dotyczące ubiegania się o ww. wsparcie oraz druk wniosku i umowy dostępne są na stronie internetowej tut. PUP: https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly.
- Dofinansowanie przeznaczone jest na pokrycie części wynagrodzeń oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne pracowników w rozumieniu art. 15 g ust. 4 zdanie pierwsze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych tj.:
- osoby fizyczne, które zgodnie z przepisami polskiego prawa pozostają z pracodawcą w stosunku pracy,
- osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę nakładczą lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
Wnioski można składać:
- Drogą elektroniczną - w tym celu należy:
- wejść na www.praca.gov.pl zakładka https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=TARCZA i przejść do edycji wniosku (PSZ-DKWK);
- dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie;
- PAMIĘTAĆ, by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty:
- umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników wraz z załącznikami
- Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń - za cały okres za jaki podmiot wnioskuje o dofinansowanie (wzór załącznika publikowany jest na stronie: https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly , nazwa pliku: 15zze2_kk_kalkulator….xlsx ).
Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
- W formie papierowej - w tym celu należy:
- wydrukować 2 egzemplarze UMOWY O NUMERZE TOŻSAMYM Z NUMEREM ZAŁĄCZONEGO WNIOSKU o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej- czytelnie podpisać wszystkie egzemplarze ww. umowy i Klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych;
- wydrukować Wniosek Kościelnej osoby prawnej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne - wypełnić wniosek i podpisać;
- wydrukować i wypełnić załącznik numer 1 do wniosku: Wzór formularza pomocy publicznej8(wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy kościelnej osoby prawne
- pobrać, a następnie wypełnić elektronicznie załącznik nr 2 do wniosku: Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń – za cały okres za jaki podmiot wnioskuje o dofinansowanie (wzór załącznika publikowany jest na stronie: https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly , nazwa pliku: 15zze2_kk_kalkulator….xlsx ) (za okres za jaki podmiot ubiega się o dofinansowanie). Po wypełnieniu - Wykaz wydrukować i dołączyć do wniosku;
UWAGA przy składaniu wniosku w wersji papierowej, załącznik 'Kalkulator', należy BEZWZGLĘDNIE wypełnić na komputerze wprowadzając odpowiednie dane. Dopiero po ich wypełnieniu i automatycznym przeliczeniu przez kalkulator można dokument wydrukować
- Należy złożyć przygotowane dokumenty, które można:
- wysłać w sposób tradycyjny na adres:
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
- ul. Chopina 16a
- 39-300 Mielec
- lub złożyć do przygotowanej w tym celu skrzynki ustawionej na parterze budynku urzędu (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ich złożenia).
- Prosimy o podanie poprawnego adresu email, który ułatwi kontakt elektroniczny.
- Podpisane Umowy o wypłatę dofinansowania będą przesyłane do wnioskodawców drogą elektroniczną (w formie skanu). Oryginalny dokument zostanie przekazany w terminie późniejszym.
- Szczegółowe zasady dotyczące ubiegania się o ww. wsparcie oraz druk wniosku i umowy dostępne są na stronie internetowej tut. PUP:
- https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly
Kontakt:
- 17 788 00 50
- 17 788 00 51
- 17 788 00 65
- email: pomoc@pup.mielec.pl
Prosimy o zapoznawanie się z informacjami dotyczącymi zasad naboru i procesu składania wniosków.
Złożenie kompletnego i dokładnie wypełnionego wniosku znacznie przyspieszy udzielenie wsparcia.
WAŻNE: W przypadku wpływu niekompletnych wniosków będziemy się z Państwem kontaktować telefonicznie lub mailowo, poinformujemy również o podpisaniu umowy pozwalającej na wypłatę środków.