* - Aktualizacja treści artykułu (treść oznaczona gwiazdką) - w dniu 15.01.2021 roku
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2021 roku nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych
Termin i miejsce składania wniosków:
- Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 11.01.2021 roku od godziny 00:00 do odwołania:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 8.00 do godziny 16.00, od wtorku do piątku od godziny 7.15 do godziny 15.15):
- w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1,
- w skrzynce podawczej ustawionej na parterze budynku urzędu (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ich złożenia), lub
- w formie elektronicznej
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku).*
- Konto w praca.gov.pl
- Instrukcja jak wysłać pismo do urzędu przez praca.gov.pl: https://mielec.praca.gov.pl/-/12278451-jak-wyslac-pismo-do-urzedu-przez-praca-gov-pl-instrukcja
- Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
- Informację jak założyć konto zamieściliśmy na naszej stronie internetowej https://mielec.praca.gov.pl/-/11815988-jak-zalozyc-konto-w-praca-gov-pl-instrukcja
-
- Profil zaufany
- Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
- Informację jak założyć Profil Zaufany zamieściliśmy na naszej stronie internetowej: https://mielec.praca.gov.pl/-/11777216-jak-zalozyc-profil-zaufany-instrukcja
-
- Konto w praca.gov.pl
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku).*
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 8.00 do godziny 16.00, od wtorku do piątku od godziny 7.15 do godziny 15.15):
Zasady naboru:
- Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 104.
- W przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczoną na ten cel nabór zostanie zamknięty.
Zasady organizacji prac interwencyjnych:
- termin rozpoczęcia prac interwencyjnych - nie wcześniej niż od 14 stycznia 2021 roku.
- kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych): 1 200,00zł oraz 17,10% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty
- maksymalny okres trwania refundacji: 5 miesięcy
- refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 5 pełnych refundacji)
- ·obowiązek zatrudnienia skierowanej osoby bezrobotnej w pełnym wymiarze czasu pracy w trakcie trwania prac interwencyjnych oraz utrzymanie zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres dalszych 3 miesięcy po zakończeniu okresu refundacji
- Nabór dotyczy organizacji prac interwencyjnych dla osób bezrobotnych,
- Objęcie osoby bezrobotnej daną formą pomocy musi wynikać z Indywidualnego Planu Działania (IPD)
- Kryteria opiniowania wniosków o organizację prac interwencyjnych zamieszczone zostały na stronie internetowej PUP w Mielcu (do pobrania poniżej - „Załączniki")
- Zawód, w którym organizowane będą prace interwencyjne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
- Liczba przyznanych stanowisk może być uzależniona od stanu zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku
- Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku o organizację prac interwencyjnych, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
- Wnioski rozpatrywane będą według ustalonych kryteriów okresowo w zależności od terminu, w którym zostaną złożone (w przypadku wniosku nie kompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku):
- pierwszy termin: wnioski, które wpłyną w dniach 11.01-12.01.2021roku wnioski rozpatrywane niezwłocznie po zakończeniu pierwszego terminu składania wniosków,
- od 13.01.2021roku wnioski rozpatrywane będą na bieżąco według kolejności złożenia.
- Jeśli w wyniku rozpatrzenia złożonych w I terminie wniosków, przekroczona zostanie liczba planowanych w ramach naboru miejsc pracy, Urząd utworzy listę rankingową wniosków na podstawie liczby przyznanych punków wg. ustalonych kryteriów oceny wniosków.
- W przypadku uzyskania przez wnioski takiej samej liczby punktów o miejscu na liście rankingowej decydować będzie kolejność wpływu wniosków.
- Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
- Nabór może zostać zamknięty w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
- Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
Szczegółowych informacji udziela
- Lucyna Kula,
- telefon: 17 788 00 91