* - Aktualizacja treści (treść oznaczona gwiazdką) - w dniu 31.03.2020 roku.
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza drugi w 2020 roku nabór wniosków o organizację robót publicznych, dla osób długotrwale bezrobotnych oraz osób bezrobotnych powyżej 50 roku życia
Termin i miejsce składania wniosków:
- Wnioski przyjmowane będą w terminie od 20.01.2020r. do 31.03.2020 roku* w biurze podawczym urzędu – parter, pok. nr 1.
* W związku z planowaną zmianą ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, nabór zostaje zamknięty z dniem 31.03.2020r.
- W przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczoną na ten cel nabór zostanie zamknięty.
- Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 20
Zasady naboru wniosków i organizacji robót publicznych:
- Termin rozpoczęcia robót publicznych - nie wcześniej niż od 01 lutego 2020 roku.
- Okres organizacji robót publicznych: nie dłużej niż do 30.11.2020r.
- Nabór dotyczy organizacji robót publicznych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu:
- osób bezrobotnych powyżej 50 roku życia (oznacza to bezrobotnego, który w dniu zastosowania wobec niego usług lub instrumentów rynku pracy ukończył co najmniej 50 rok życia) lub
- osób bezrobotnych długotrwale (oznacza to bezrobotnego pozostającego w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych), dla których objęcie taką formą pomocy wynika z opracowanego Indywidualnego Planu Działania.
Organizując roboty publiczne , podmioty są obowiązane zatrudniać w pierwszej kolejności bezrobotnych będących dłużnikami alimentacyjnymi. (art. 56a. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2019r. 1482, późn. zm.).
- Roboty publiczne mogą być organizowane przez:
- powiaty (z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy),
- gminy,
- organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej,
- spółki wodne i ich związki
jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
- kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych 2 000,00zł oraz 17,10% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty
- maksymalny okres trwania refundacji: 3 miesiące,
- refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 3 pełne refundacje)
- organizacja robót publicznych odbywać może się do 30.11.2020r, przy czym organizator robót publicznych zobowiązany będzie do przedłożenia ostatniego, kompletnego wniosku o refundację nie później niż do dnia 20.12.2020r.
- obowiązek zatrudnienia po zakończenia robót publicznych na okres co najmniej 30 dni w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wnioskodawca deklarując zatrudnienie po zakończeniu robót publicznych zobowiązuje się do zatrudnienia skierowanej osoby po zakończeniu robót publicznych na okres nie krótszy niż 30 dni, przy czym:
- w przypadku umowy o pracę: pełny wymiar czasu pracy,
- w przypadku umowy cywilno-prawnej (umowa zlecenie lub umowa o dzieło) wartość umowy nie może być niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę.
- Zawód, w którym organizowane będą roboty publiczne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności.
- Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
- Urząd zastrzega sobie możliwość przyznania mniejszej od wnioskowanych miejsc pracy lub negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonych wniosku o organizację robót publicznych, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków
- Kryteria opiniowania wniosków o organizację robót publicznych dotyczące drugiego naboru wniosków zamieszczone zostały na stronie internetowej PUP w Mielcu (do pobrania poniżej - „powiązane pliki")
- Wnioski rozpatrywane będą według ustalonych kryteriów okresowo w zależności od terminu, w którym zostaną złożone (w przypadku wniosku niekompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku):
- I termin: wnioski, które wpłyną w dniach 20.01-24.01.2020r., wnioski rozpatrywane niezwłocznie po zakończeniu pierwszego terminu składania wniosków,
- od 27.01.2020r. wnioski rozpatrywane będą na bieżąco według kolejności złożenia.
- Jeśli w wyniku rozpatrzenia złożonych w pierwszym terminie wniosków, przekroczona zostanie liczba planowanych w ramach naboru miejsc pracy, Urząd utworzy listę rankingową wniosków na podstawie liczby przyznanych punków wg. ustalonych kryteriów oceny wniosków.
- W przypadku uzyskania przez wnioski takiej samej liczby punktów o miejscu na liście rankingowej decydować będzie kolejność wpływu wniosków.
- Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
- Nabór może zostać zamknięty w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
- Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
Szczegółowych informacji udziela
- Sylwia Harsze, telefon: 17 788 00 91