Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków o organizację robót publicznych
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 03.02.2025 roku do odwołania:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
- lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:
Okres robót publicznych organizowanych w ramach naboru: 3 m-ce.
Termin rozpoczęcia robót publicznych - nie później niż od dnia 01.10.2025 roku.
Planowana liczba miejsc w ramach naboru: 55.
W przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczoną na ten cel nabór zostanie zamknięty.
Nabór dotyczy organizacji robót publicznych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu. Organizując roboty publiczne, podmioty są obowiązane zatrudniać w pierwszej kolejności bezrobotnych będących dłużnikami alimentacyjnymi. Art. 136 ust. 6 - ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (tekst jedn.: Dz. U z 2025r. poz. 620 z późn. zm.).
Przyznanie formy pomocy musi wynikać z ustalonego indywidualnego planu działania (dotyczy osób posiadających przygotowany indywidualny plan działania).
Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy ds. zatrudnienia.
Roboty publiczne mogą być organizowane przez:
- powiaty (z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy),
- gminy,
- organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, przedsiębiorstwa społeczne, spółdzielnie socjalne,
- spółki wodne i ich związki;
jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw społecznych, spółdzielni socjalnych, spółek wodnych i ich związków.
Kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych 2 500,00 zł oraz 16,93% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty.
Maksymalny okres trwania refundacji: 3 miesiące - refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 3 pełne refundacje).
Obowiązek zatrudnienia po zakończenia robót publicznych na okres co najmniej 30 dni w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wnioskodawca deklarując zatrudnienie po zakończeniu robót publicznych zobowiązuje się do zatrudnienia skierowanej osoby po zakończeniu robót publicznych na okres nie krótszy niż 30 dni, przy czym:
- w przypadku umowy o pracę: pełny wymiar czasu pracy,
- w przypadku umowy cywilno-prawnej (umowa zlecenie lub umowa o dzieło) wartość umowy nie może być niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę.
Zawód, w którym organizowane będą roboty publiczne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności.
Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci.
Wnioski powinny być złożone zgodnie z obowiązującymi drukami załączonymi w ogłoszonym naborze.
PUP przed udzieleniem Wnioskodawcy formy pomocy pozyskuje informacje o:
- zaległościach podatkowych,
- niedopełnieniu przez pracodawcę lub przedsiębiorcę obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy oraz na Fundusz Emerytur Pomostowych, lub niezgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych pracowników lub innych osób podlegających obowiązkowi zgłoszenia do ubezpieczeń,
- zaległościach z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.*
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
- aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy w ramach robót publicznych,
- dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
- dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o organizację robót publicznych z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- zawód, w którym organizowane są roboty publiczne (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych),
- Urząd zastrzega sobie możliwość przyznania mniejszej od wnioskowanych miejsc pracy lub negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonych wniosku o organizację robót publicznych, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
Wnioski złożone w organizowanym naborze będą rozpatrywane na bieżąco według kolejności ich złożenia (w przypadku wniosku niekompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku).
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru będą rozpatrywane negatywnie.
Szczegółowych informacji udziela
Sylwia Harsze
tel.: 17 788 00 91
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"