Uwaga! Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców
1 czerwca 2025 r. weszła w życie Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2025 r., poz. 621) określająca warunki powierzania pracy cudzoziemcom w Polsce.
Pełny tekst ustawy znajduje się pod linkiem https://dziennikustaw.gov.pl/D2025000062101.pdf
Nowe przepisy porządkują dotychczasowe regulacje, upraszczają procedury oraz wzmacniają nadzór nad legalnością zatrudnienia. Zmiany mają na celu zwiększenie przejrzystości, bezpieczeństwa oraz dostosowanie rynku pracy do aktualnych potrzeb gospodarczych.
Ważne!
- Pełna elektronizacja:
- Od 1 czerwca oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, wnioski o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz wszelkie dokumenty w tych sprawach muszą być składane elektronicznie przez portal praca.gov.pl. Dokumenty złożone w innej formie będą pozostawiane bez rozpoznania.
- Likwidacja testu rynku pracy.
- Nowe przesłanki obligatoryjnej odmowy wydania zezwoleń na pracę lub wpisania oświadczenia do ewidencji.
- Nowe obowiązki informacyjne pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
- Nowe obowiązki dla agencji zatrudnienia.
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostępnym pod linkiem https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/zatrudnianie-cudzoziemcow
Jeżeli macie Państwo pytania zapraszamy do kontaktu z Powiatowym Urzędem Pracy w Mielcu pod numerem telefonu 17 788 00 78.
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.