Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy części poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne*
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 20.01.2025 roku do dnia 31.10.2025 roku do godziny 23:59:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1,
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:
Wnioski w ramach naboru mogą składać:
- podmioty prowadzące dom pomocy społecznej, o których mowa w art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. ustawy o pomocy społecznej,
- jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, o których mowa a art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 8.
Termin rozpoczęcia prac - nie później niż od dnia 01.12.2025 roku.
Kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych): 2 500,00 zł oraz 16,93% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty.
Maksymalny okres trwania refundacji: 12 miesięcy.
Refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 12 pełnych refundacji).
Nabór dotyczy organizacji prac dla zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu osób bezrobotnych lub poszukujących pracy.
Przyznanie formy pomocy musi wynikać z ustalonego indywidualnego planu działania (dotyczy osób posiadających przygotowany indywidualny plan działania).
Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy ds. zatrudnienia.
Podmiot prowadzący DPS albo jednostka organizacyjna WRiPZ nie może wystąpić z wnioskiem o zwrot kosztów na pracownika, który w okresie ostatnich 6 miesięcy był zatrudniony w tym domu pomocy społecznej albo w tej jednostce organizacyjnej WRiPZ.
Zawód, w którym organizowane będą prace musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Wnioski powinny być złożone zgodnie z obowiązującymi drukami załączonymi w ogłoszonym naborze.
PUP przed udzieleniem Wnioskodawcy formy pomocy pozyskuje informacje o:
- zaległościach podatkowych,
- niedopełnieniu przez pracodawcę lub przedsiębiorcę obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy oraz na Fundusz Emerytur Pomostowych, lub niezgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych pracowników lub innych osób podlegających obowiązkowi zgłoszenia do ubezpieczeń,
- zaległościach z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.*
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
- aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy w ramach zwrotu kosztów dla domów pomocy społecznej oraz jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
- dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego/ poszukującego pracy z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- Zawód w którym organizowane będą umowy o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego / poszukującego pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).
Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy kosztów wynagrodzeń, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
Wnioski złożone w organizowanym naborze będą rozpatrywane na bieżąco według kolejności ich złożenia (w przypadku wniosku nie kompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku).
W przypadku gdy wniosek jest nieprawidłowo wypełniony lub niekompletny, zostanie wyznacza wnioskodawcy co najmniej 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony we wskazanym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
Szczegółowych informacji udziela:
- Sylwia Harsze
- telefon numer.: 17 788 00 91
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"