Ważna informacja na temat zgłaszania ofert pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu

Print Drukuj

Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wejdzie w życie z dniem 1 czerwca 2025 roku, w art. 83 ust. 2 pkt 1 nakłada obowiązek zgłaszania wolnych miejsc pracy do powiatowych urzędów pracy na podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP. Poza wybraniem PUP wiodącego, może wybrać dodatkowe PUP odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.

Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy a tym samym ułatwienie osobom
bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

Ofertę pracy będziecie Państwo mogli zgłosić przez elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny w serwisie praca.gov.pl. W tym celu należy założyć konto na portalu praca.gov.pl (instrukcja zakładania konta użytkownika) oraz dokonać weryfikacji konta w praca.gov.pl (Portal praca.gov.pl/FAQ)

Możecie Państwo zgłosić ofertę pracy również mailowo, pisemnie czy też osobiście w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu.

Szczegółowe informacje uzyskacie Państwo:

  • w Urzędzie w pokoju 25,
  • telefonicznie pod numerami 17 7880062, 17 7745149.
     
Informacje o publikacji dokumentu