Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy nabór dokumentów rekrutacyjnych, w tym pierwszy nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej do Projektu „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości”.
Nabór dotyczy przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej wyłącznie dla osób bezrobotnych, które spełniają łącznie poniższe kryteria:
- osoba bezrobotna zarejestrowana w powiatowym urzędzie pracy w wieku 18-29 lat,
- osoba zamieszkująca województwo podkarpackie, w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Termin i miejsce składania wniosków:
Formularze rekrutacyjne, w tym wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 27.02.2025 roku do 07.03.2025 roku do godz. 23:59:
w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Osoby bezrobotne mogą złożyć dokumenty do starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu albo ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej wniosek o dofinansowanie.
Osoby bezrobotne składające wniosek o dotację w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu nie mogą złożyć w tym samym czasie wniosku o dotację w innym urzędzie.
Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej. W podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia tj. 48 969,72 zł
Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 79 131,17 zł
Zasady naboru, rekrutacji do projektu i rozpatrywania wniosków określa regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” (do pobrania poniżej).
Rekrutacja do Projektu będzie obejmować ocenę Dokumentów Rekrutacyjnych tj. Formularza rekrutacyjnego oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Osoby chcące wziąć udział w projekcie winny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:
- Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie (załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.).
- Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej – zwany dalej wnioskiem (załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.) do którego należy dołączyć następujące załączniki (obowiązkowe oraz dodatkowe).
Załączniki obowiązkowe:
- Szczegółowa specyfikacja zakupów – załącznik nr 1 do Wniosku.
- Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis – załącznik nr 2 do Wniosku;
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – załącznik nr 3 do Wniosku;
- Prawo jazdy (kserokopia) – w przypadku ubiegania się o sfinansowanie zakupu pojazdu lub zakupu reklamy na pojazd;
- Dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia), którego wnioskodawca jest jedynym właścicielem – w przypadku ubiegania się o zakup reklamy na pojazd;
- W przypadku korzystania z pomocy de minimis – oświadczenie lub zaświadczenie o uzyskanej pomocy w ciągu minionych trzech lat.
Załączniki dodatkowe:
- Certyfikaty, świadectwa pracy, zaświadczenia o posiadanych szkoleniach, kursach, itp. (kserokopie) – które wskazują na znajomość planowanej działalności gospodarczej;
- Zaświadczenia o posiadanych uprawnieniach (kserokopie) – jeżeli są one niezbędne do prowadzenia planowanej działalności (np. badania wysokościowe, uprawnienia spawalnicze);
- W przypadku posiadania: oświadczenia o współpracy, listy intencyjne itp. Dotyczące przyszłych kontrahentów;
- Wizualizacje wykonanych prac (zdjęcia, przykłady prac);
- Uwaga: Kserokopie przedkładanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz opatrzone datą i własnoręcznym podpisem Kandydata/ki. Oryginały dokumentów złożone w odpowiedzi na nabór nie będą zwracane.
W przypadku dołączenia do Wniosku dokumentu obcojęzycznego należy przedłożyć również jego tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
W przeciwnym przypadku dokument ten nie zostanie uwzględniony przy rozpatrzeniu dokumentów rekrutacyjnych.
Szczegółowych informacji udziela:
Agnieszka Mazuruk
Wioleta Kobos
tel.: 17 788 00 92
pokój numer: 32 (drugie piętro)
Stanisław Kozek
tel.: 17 788 00 89
pokój numer: 32 (drugie piętro)
Pełna dokumentacja projektowa jest dostępna na stronie: https://wuprzeszow.praca.gov.pl → Urząd → Realizowane projekty → projekt "Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"
Dokumenty rekrutacyjne:
- REGULAMIN rekrutacji i udzielania wsparcia (docx, 140 KB)
- Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie zał nr 1 do Regulaminu (docx, 79 KB)
- WNIOSEK o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej zał nr 2 do Regulaminu (docx, 275 KB)
- Załącznik nr 1 do WNIOSKU Szczegółowa specyfikacja zakupów (xlsx, 63 KB)
- Załącznik nr 2 do WNIOSKU Oświadczenie Kandydata o otrzymaniu pomocy de minimis (docx, 64 KB)
- Załącznik nr 3 do WNIOSKU Formularz informacji o pomocy de minimis (xlsx, 110 KB)
- Instrukcja wypełniania Formularza Informacjo przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pdf, 734 KB)
Pozostała dokumentacja projektowa:
- Załącznik nr 3 do Regulaminu Karta oceny Formalnej formularza rekrutacyjnego (docx, 60 KB)
- Załącznik nr 4 do Regulaminu Karta oceny Formalnej formularza rekrutacyjnego po dokonaniu poprawy uzupełnień (docx, 55 KB)
- Załącznik nr 5 do Regulaminu Karta oceny merytorycznej wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej (docx, 54 KB)
- Załącznik nr 6 do Regulaminu Deklaracja uczestnictwa w projekcie (docx, 78 KB)
- Załącznik nr 7 do Regulaminu Karta oceny doradcy zawodowego (docx, 49 KB)
- Umowa uczestnictwa we wsparciu szkoleniowym (docx, 71 KB)
- Wniosek o zwrot kosztów dojazdu (docx, 77 KB)
- Umowa ws. przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej (docx, 81 KB)
- Załącznik Nr 1 do Umowy Szczegółowa specyfikacja zakupów (xlsx, 63 KB)
- Załącznik Nr 2 do Umowy Rozliczenie otrzymanych środków (docx, 70 KB)
- Załącznik Nr 3 do Umowy Szczegółowe rozliczenie (xlsx, 16 KB)
- Załącznik Nr 4 do Umowy Oświadczenie VAT (docx, 136 KB)
- Załącznik Nr 5 do Umowy Rozliczenie końcowe (docx, 134 KB)
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #fep