Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej wspólnie z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów stworzyło nową platformę online dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy – PRACAwPOLSCE.gov.PL www.pracawpolsce.gov.pl
Platforma uruchomiona została 1 czerwca br. na podstawie dwóch aktów prawnych:
- ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. 2022 poz. 1087);
- ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2021 poz. 2070, z późn. zm.).
Platforma jest zintegrowana z Węzłem Krajowym Identyfikacji Elektronicznej umożliwiającym uwierzytelnianie użytkowników tego rozwiązania.
Na platformie gromadzone są następujące dane o obywatelach Ukrainy: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, numer PESEL, wiek, płeć, obywatelstwo, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
Oferty pracy przetwarzane na platformie mogą być wprowadzane, aktualizowane oraz usuwane przez:
- pracodawców;
- podmioty świadczące usługi związane z udostępnieniem ofert pracy;
- podmioty świadczące usługi pośrednictwa między pracodawcami a osobami poszukującymi pracy.
Na platformie jest obecnie łącznie ponad 200 tysięcy ofert pracy pochodzących z Centralnej Bazy Ofert Pracy oraz portali komercyjnych takich jak pracuj.pl, gowork i goldenline (trwają prace nad udziałem innych serwisów z ofertami pracy).