Публикатор

Pierwszy w 2025 roku nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych.

 

Termin i miejsce składania wniosków:


Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 20.01.2025 roku do dnia 30.09.2025 roku do godziny 23:59:
  • w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1,
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1
 
1 - Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wnioski niepodpisane w sposób wskazany powyżej, nie będą podlegały rozpatrzeniu.
  • za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
  • poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
  • z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU 
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
 

Warunki naboru:


Planowana liczba miejsc w ramach naboru: 148.

Termin rozpoczęcia prac interwencyjnych - nie później niż od dnia 01.11.2025 roku.

Kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych): 1 600,00 zł oraz 16,93% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty.

Maksymalny okres trwania refundacji: maksymalnie 6 miesięcy.

Refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 6 pełnych refundacji).

Obowiązek zatrudnienia skierowanej osoby bezrobotnej w pełnym wymiarze czasu pracy w trakcie trwania prac interwencyjnych oraz utrzymanie zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres dalszych 3 miesięcy po zakończeniu okresu refundacji.

Nabór dotyczy organizacji prac interwencyjnych dla zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu osób bezrobotnych dla, których objęcie taką formą pomocy wynika z opracowanego Indywidualnego Planu Działania.

Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy zawodowego lub doradcy klienta.

Zawód, w którym organizowane będą prace interwencyjne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci. 
 

Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:


Wnioski powinny być złożone zgodnie z obowiązującymi drukami załączonymi w ogłoszonym naborze.

Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
  1. aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy w ramach prac interwencyjnych,
  2. dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
  3. stan zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku oraz podpisania umowy,
  4. możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
  5. dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o organizację prac interwencyjnych z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym).
Zawód w którym organizowane są prace interwencyjne (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych)

Dyrektor zastrzega sobie możliwość przyznania mniejszej od wnioskowanych miejsc pracy lub negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku o organizację prac interwencyjnych, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.

Wnioski złożone w organizowanym naborze będą rozpatrywane na bieżąco według kolejności ich złożenia  (w przypadku wniosku niekompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku).

Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.

Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
 

Szczegółowych informacji udziela

  • Lucyna Kula
    • telefon numer: 17 788 00 91
 

Informacje dodatkowe:

 
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.   

Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.

Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.

Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Informacja jak założyć Profil Zaufany.

Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl

W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl  wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.

W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.

W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU).  Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania  - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"

Załączniki

CAZ_0132_2_2025_wniosek_interwencyjne_ALG_20250115
CAZ_0132_2_2025_wniosek_interwencyjne_ALG_20250115.docx 46 KB
Oswiadczenie_do_umowy_202501
Oswiadczenie_do_umowy_202501.docx 19 KB
Oświadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621
Oświadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621.docx 19 KB
Oświadczenie_o_otrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621
Oświadczenie_o_otrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621.docx 23 KB
Formularz_Informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_się_o_pomoc_de_minimis
Formularz_Informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_się_o_pomoc_de_minimis.pdf 3371 KB
Identyfikatory_gmin_powiatu_mieleckiego
Identyfikatory_gmin_powiatu_mieleckiego.pdf 176 KB
Zasady_kierowania_2025
Zasady_kierowania_2025.pdf 312 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display