* Aktualizacja treści artykułu (treść oznaczona gwiazdką) - w dniu 01.08.2019 roku.
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza piąty w 2019 roku nabór wniosków o organizację robót publicznych związanych z usuwaniem skutków powodzi
Termin i miejsce składania wniosków:
- Wnioski przyjmowane będą w terminie od 17.07.2019 roku do 31.07.2019 roku - w biurze podawczym urzędu - parter, pokój numer 1*.
- W przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczoną na ten cel nabór zostanie zamknięty.
- Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 19, w tym:
- Gmina Przecław - 7 miejsc,
- Gmina Padew Narodowa - 6 miejsc,
- Gmina Tuszów Narodowy - 5 miejsc,
- Gmina Wadowice Górne - 1 miejsce.
Zasady naboru wniosków i organizacji robót publicznych:
- Okres organizacji robót publicznych: nie dłużej niż do 30.11.2019 roku.
- Nabór dotyczy organizacji robót publicznych dla osób bezrobotnych.
- Organizując roboty publiczne , podmioty są obowiązane zatrudniać wpierwszej kolejności bezrobotnych będących dłużnikami alimentacyjnymi. (art. 56a. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2018r. 1265, późn. zm.).
- Objęcie osoby bezrobotnej daną formą pomocy musi wynikać z Indywidualnego Planu Działania (IPD)
- Roboty publiczne mogą być organizowane przez:
- powiaty (z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy),
- gminy,
- organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej,
- spółki wodne i ich związki
jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
- kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych 2 200,00zł oraz 17,10% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty)
- maksymalny okres trwania refundacji: 3 miesiące,
- refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 3 pełne refundacje)
- organizacja robót publicznych odbywać może się do 30.11.2019r, przy czym organizator robót publicznych zobowiązany będzie do przedłożenia ostatniego, kompletnego wniosku o refundację nie później niż do dnia 20.12.2019r.
- obowiązek zatrudnienia po zakończenia robót publicznych na okres co najmniej 30 dni w pełnym wymiarze czasu pracy.Wnioskodawca deklarując zatrudnienie po zakończeniu robót publicznychzobowiązuje się do zatrudnienia skierowanej osoby po zakończeniu robót publicznych na okres nie krótszy niż 30 dni, przy czym:
- w przypadku umowy o pracę: pełny wymiar czasu pracy,
- w przypadku umowy cywilno-prawnej (umowa zlecenie lub umowa o dzieło) wartość umowy nie może być niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę.
- Zawód, w którym organizowane będą roboty publiczne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności.Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
- Urząd zastrzega sobie możliwość przyznania mniejszej od wnioskowanych miejsc pracy lub negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonych wniosku o organizację robót publicznych, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków
- Kryteria opiniowania wniosków o organizację robót publicznych dotyczące piątego naboru wniosków zamieszczone zostały na stronie internetowej PUP w Mielcu (do pobrania poniżej - „Załączniki")
- Wnioski rozpatrywane będą według ustalonych kryteriów.
- Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
- Nabór może zostać zamknięty w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
- Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu zastrzega możliwość anulowania powyższego naboru lub zmniejszenia liczby miejsc bez podania przyczyny.
Szczegółowych informacji udziela
- Sylwia Harsze
- telefon: 17 788 00 91