Wyposażenie stanowiska pracy - pierwszy nabór w 2025 roku - EFS Plus

od lewej: logo Fundusze Europejskie dla Podkarpacia; flaga biało-czerwona i napis Rzeczpospolita Polska; napis Dofinansowane przez Unię Europejską i flaga niebieska z dwunastoma żółtymi gwiazdami w kręgu, pośrodku; logo Podkarpackie przestrzeń otwarta

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków o udzielenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - w ramach projektu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu mieleckiego (II)", w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Działanie 7.1 – Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy.

 

Termin i miejsce składania wniosków:


Wnioski przyjmowane będą w terminie od 12.02.2025 roku do odwołania:

w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;

lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:

  • za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
  • poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
  • z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń

Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU 
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21

1  Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wnioski niepodpisane we wskazany sposób, nie będą podlegały rozpatrzeniu.

 

Zasady naboru:

Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować to 48 969,72 zł (brutto) na jedno stanowisko pracy.

Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru:  20.

Szczegółowe warunki kwalifikowalności osoby zatrudnionej  na tworzonym stanowisku pracy na dzień przystąpienia do projektu:

Zgodnie ze Specyficznymi Kryteriami Dostępu dla Działania FEPK.07.01 co najmniej 80% uczestników projektu będą stanowiły osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu, jako bezrobotne należące do grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy tj.:

  • osoby młode, do 30 roku życia (do dnia poprzedzającego dzień 30 urodzin);*
  • osoby starsze, powyżej 55 roku życia;
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • kobiety;
  • osoby z niepełnosprawnościami;
  • osoby o niskich kwalifikacjach.

*  Wsparcie dla osób młodych, do 30 roku życia będzie udzielane w projekcie zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce (GdM) tzn. w ciągu 4 miesięcy osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu lub stażu. Przy czym, okres 4 miesięcy, w ciągu którego należy udzielić wsparcia osobom do 25 roku życia liczony będzie od dnia rejestracji w urzędzie pracy, a w przypadku osób powyżej 25 roku życia okres ten liczony będzie od dnia przystąpienia do projektu.

*  Udział w projekcie osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy klienta lub doradcy zawodowego.

 

Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:

  • aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy,
  • dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
  • dalsze zatrudnienie osób bezrobotnych po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
  • stan zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku oraz podpisania umowy,
  • możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
  • dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o refundację z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym).
  • Zawód, w którym tworzone jest miejsce pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).
  • Niezbędność i adekwatność zakupów dokonywanych w ramach wyposażenia doposażenia stanowiska pracy wraz z ich uzasadnieniem.

Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do urzędu.

Wnioski niekompletne rozpatrywane będą zgodnie z datą jego uzupełnienia.

Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.

Liczba przyznanych stanowisk może być uzależniona od stanu zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku oraz liczby stanowisk utworzonych w ramach umów o refundację realizowanych przez wnioskodawcę na dzień złożenia wniosku.

Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie udzielenia z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.

Zawód, w którym zatrudnione zostaną osoby bezrobotne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją Zawodów i Specjalności.

Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci.

Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrzone zostaną negatywnie.

Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu zastrzega, że zawarcie umów o refundacje uzależnione jest od faktycznego dysponowania środkami finansowymi przez tut. Urząd a przeznaczonymi na ten cel.

 

Szczegółowych informacji udziela:

 

Stanisław Kozek

tel.: 17 788 00 89

numer pokoju:  32 (drugie piętro)

 

Agnieszka Mazuruk

Wioleta Kobos

numer telefonu: 17 788 00 92

numer pokoju:  32 (drugie piętro)

 

Informacje dodatkowe:

 

Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.

Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.

Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.

Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Informacja jak założyć Profil Zaufany.

Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl

W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl  wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.

W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.

W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU).  Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania  - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"

 

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie  #fep

Załączniki

CAZ_0132_13_2025_Wniosek_wyposazenie_EFS_Plus_20250212
CAZ_0132_13_2025_Wniosek_wyposazenie_EFS_Plus_20250212.docx 396 KB
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie_żłobek_klub_dziecięcy_podmiot_świadczące_usługi_rehabilitacyjne
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie_żłobek_klub_dziecięcy_podmiot_świadczące_usługi_rehabilitacyjne.docx 17 KB
CAZ_0132_11_2025_oswiadczenie_producenta_rolnego_dostepnosc
CAZ_0132_11_2025_oswiadczenie_producenta_rolnego_dostepnosc.docx 18 KB
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie podmiotu
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie podmiotu.docx 17 KB
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie przedszkole, szkoła
CAZ_0132_11_2025_wyposazenie_oswiadczenie przedszkole, szkoła.docx 16 KB
Identyfikatory_gmin_powiatu_mieleckiego
Identyfikatory_gmin_powiatu_mieleckiego.pdf 176 KB
Oświadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621
Oświadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621.docx 19 KB
Oświadczenie_o_otrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621
Oświadczenie_o_otrzymaniu_pomocy_de_minimis_20240621.docx 23 KB
Regulamin wyposazenie 2025_02_11
Regulamin wyposazenie 2025_02_11.pdf 256 KB
Załącznik nr 1 Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Załącznik nr 1 Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 3371 KB
Zasady_kierowania_2025
Zasady_kierowania_2025.pdf 312 KB

Informacje o publikacji dokumentu