Wydawca treści

Środki na podjęcie działalności gospodarczej - pierwszy nabór w 2025 roku - EFS Plus

od lewej: logo Fundusze Europejskie dla Podkarpacia; flaga biało-czerwona i napis Rzeczpospolita Polska; napis Dofinansowane przez Unię Europejską i flaga niebieska z dwunastoma żółtymi gwiazdami w kręgu, pośrodku; logo Podkarpackie przestrzeń otwarta

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy nabór dokumentów rekrutacyjnych, w tym pierwszy nabór wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej do Projektu „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości”.

 

Nabór dotyczy przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej wyłącznie dla osób bezrobotnych, które spełniają łącznie poniższe kryteria:

  1.  osoba bezrobotna zarejestrowana w powiatowym urzędzie pracy w wieku 18-29 lat,
  2.  osoba zamieszkująca województwo podkarpackie, w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

 

Termin i miejsce składania wniosków:


Formularze rekrutacyjne, w tym wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 27.02.2025 roku  do 07.03.2025 roku do godz. 23:59:

w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;

lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:

  • za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
  • poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
  • z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń

Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU 
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21

1  Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wnioski niepodpisane we wskazany sposób, nie będą podlegały rozpatrzeniu.

 

Osoby bezrobotne mogą złożyć dokumenty do starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu albo ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej wniosek o dofinansowanie.

Osoby bezrobotne składające wniosek o dotację w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu nie mogą złożyć w tym samym czasie wniosku o dotację w innym urzędzie.

Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej. W podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia tj. 48 969,72 zł

Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 79 131,17 zł

Zasady naboru, rekrutacji do projektu i rozpatrywania wniosków określa regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” (do pobrania poniżej).

Rekrutacja do Projektu będzie obejmować ocenę Dokumentów Rekrutacyjnych tj. Formularza rekrutacyjnego oraz Wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. 

Osoby chcące wziąć udział w projekcie winny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:

  1. Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie (załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.).
  2. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej – zwany dalej wnioskiem (załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.) do którego należy dołączyć następujące załączniki (obowiązkowe oraz dodatkowe).

Załączniki obowiązkowe:

  • Szczegółowa specyfikacja zakupów – załącznik nr 1 do Wniosku.
  • Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis – załącznik nr 2 do Wniosku;
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – załącznik nr 3 do Wniosku;
  • Prawo jazdy (kserokopia) – w przypadku ubiegania się o sfinansowanie zakupu pojazdu lub zakupu reklamy na pojazd;
  • Dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia), którego wnioskodawca jest jedynym właścicielem – w przypadku ubiegania się o zakup reklamy na pojazd;
  • W przypadku korzystania z pomocy de minimis – oświadczenie lub zaświadczenie o uzyskanej pomocy w ciągu minionych trzech lat.

Załączniki dodatkowe:

  • Certyfikaty, świadectwa pracy, zaświadczenia o posiadanych szkoleniach, kursach, itp. (kserokopie) – które wskazują na znajomość planowanej działalności gospodarczej;
  • Zaświadczenia o posiadanych uprawnieniach (kserokopie) – jeżeli są one niezbędne do prowadzenia planowanej działalności (np. badania wysokościowe, uprawnienia spawalnicze);
  • W przypadku posiadania: oświadczenia o współpracy, listy intencyjne itp. Dotyczące przyszłych kontrahentów;
  • Wizualizacje wykonanych prac (zdjęcia, przykłady prac);
  • Uwaga: Kserokopie przedkładanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz opatrzone datą i własnoręcznym podpisem Kandydata/ki. Oryginały dokumentów złożone w odpowiedzi na nabór nie będą zwracane.

 
W przypadku dołączenia do Wniosku dokumentu obcojęzycznego należy przedłożyć również jego tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

W przeciwnym przypadku dokument ten nie zostanie uwzględniony przy rozpatrzeniu dokumentów rekrutacyjnych.

 

Szczegółowych informacji udziela:

 

Agnieszka Mazuruk

Wioleta Kobos

tel.: 17 788 00 92

pokój numer:  32 (drugie piętro)

 

Stanisław Kozek

tel.: 17 788 00 89

pokój numer:  32 (drugie piętro)

 

Pełna dokumentacja projektowa jest dostępna na stronie: https://wuprzeszow.praca.gov.pl  → Urząd → Realizowane projekty → projekt "Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"

 

Dokumenty rekrutacyjne:

  1. REGULAMIN rekrutacji i udzielania wsparcia (docx, 140 KB)
  2. Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie zał nr 1 do Regulaminu (docx, 79 KB)
  3. WNIOSEK o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej zał nr 2 do Regulaminu (docx, 275 KB)
  4. Załącznik nr 1 do WNIOSKU Szczegółowa specyfikacja zakupów (xlsx, 63 KB)
  5. Załącznik nr 2 do WNIOSKU Oświadczenie Kandydata o otrzymaniu pomocy de minimis (docx, 64 KB)
  6. Załącznik nr 3 do WNIOSKU Formularz informacji o pomocy de minimis (xlsx, 110 KB)
  7. Instrukcja wypełniania Formularza Informacjo przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pdf, 734 KB)

 

Pozostała dokumentacja projektowa:

 

Informacje dodatkowe:

 

Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.

Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.

Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.

Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Informacja jak założyć Profil Zaufany.

Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl

 

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie   #fep

 


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji