Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza drugi w 2025 roku nabór wniosków o udzielenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
Nabór dotyczy tworzenia miejsc pracy dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu lub poszukujących pracy niezatrudnionych i niewykonujących innej pracy zarobkowej opiekunów osoby niepełnosprawnej.
Poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej może korzystać na zasadach takich jak bezrobotny z form pomocy.
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od 18.06.2025 roku do 27.06.2025 roku:
w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Zasady naboru:
Wnioskodawca może ubiegać się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk(a) pracy:
- do 4-krotności przeciętnego wynagrodzenia z obowiązkiem utrzymania zatrudnienia i stanowiska pracy przez okres 12 miesięcy. Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować to 35 849,12 zł* na jedno stanowisko pracy.
- do 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia z obowiązkiem utrzymania zatrudnienia i stanowiska pracy przez okres 18 miesięcy. Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować to 53 773,70 zł* na jedno stanowisko pracy.
W przypadku gdy przedsiębiorcy przysługuje prawo do obniżenia podatku od towarów i usług należnego o kwotę podatku naliczonego, refundacja obejmuje wydatki na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy bez podatku od towarów i usług.
Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 20.
Wnioskodawca: | W ramach refundacji zatrudniony może zostać: |
---|---|
|
|
|
|
|
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
Aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy.
Dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym).
Stan zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku oraz podpisania umowy.
Możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy.
Dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów zawartych z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym).
Zawód, w którym tworzone jest miejsce pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).
Niezbędność i adekwatność zakupów dokonywanych w ramach wyposażenia doposażenia stanowiska pracy wraz z ich uzasadnieniem.
PUP przed udzieleniem Wnioskodawcy formy pomocy pozyskuje informacje o:
- zaległościach podatkowych,
- niedopełnieniu przez pracodawcę lub przedsiębiorcę obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy oraz na Fundusz Emerytur Pomostowych, lub niezgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych pracowników lub innych osób podlegających obowiązkowi zgłoszenia do ubezpieczeń,
- zaległościach z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do urzędu.
Wnioski niekompletne rozpatrywane będą zgodnie z datą jego uzupełnienia.
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Liczba przyznanych stanowisk może być uzależniona od stanu zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku oraz liczby stanowisk utworzonych w ramach umów o refundację realizowanych przez wnioskodawcę na dzień złożenia wniosku.
Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie udzielenia z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
Zawód, w którym zatrudnione zostaną osoby bezrobotne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją Zawodów i Specjalności.
Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu zastrzega, że zawarcie umów o refundacje uzależnione jest od faktycznego dysponowania środkami finansowymi przez tut. Urząd a przeznaczonymi na ten cel.
Szczegółowych informacji udziela:
Stanisław Kozek
numer telefonu: 17 788 00 89
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Agnieszka Mazuruk
Wioleta Kobos
numer telefonu: 17 788 00 92
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"