Nabór wniosków o zwrot kosztów dla domów pomocy społecznej oraz jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy części poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne*

 

* - Aktualizacja treści artykułu (treść oznaczona gwiazdką) - w dniu 01.06.2025 roku.

 

Termin i miejsce składania wniosków:


Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 20.01.2025 roku do dnia 31.10.2025 roku do godziny 23:59:

  • w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1,

lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1
 

1 - Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wnioski niepodpisane w sposób wskazany powyżej, nie będą podlegały rozpatrzeniu.
  • za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
  • poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
  • z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU 
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
 

Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:


Wnioski w ramach naboru mogą składać:

  1. podmioty prowadzące dom pomocy społecznej, o których mowa w art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. ustawy o pomocy społecznej,
  2. jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, o których mowa a art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 8.

Termin rozpoczęcia prac - nie później niż od dnia 01.12.2025 roku.

Kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych): 2 500,00 zł oraz 16,93% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty.

Maksymalny okres trwania refundacji: 12 miesięcy.

Refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 12 pełnych refundacji).

Nabór dotyczy organizacji prac dla zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu osób bezrobotnych lub poszukujących pracy.

Przyznanie formy pomocy musi wynikać z ustalonego indywidualnego planu działania (dotyczy osób posiadających przygotowany indywidualny plan działania)*.

Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy ds. zatrudnienia*.

Podmiot prowadzący DPS albo jednostka organizacyjna WRiPZ nie może wystąpić z wnioskiem o zwrot kosztów na pracownika, który w okresie ostatnich 6 miesięcy był zatrudniony w tym domu pomocy społecznej albo w tej jednostce organizacyjnej WRiPZ.

Zawód, w którym organizowane będą prace musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci 

Wnioski powinny być złożone zgodnie z obowiązującymi drukami załączonymi w ogłoszonym naborze.

Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:

  1. aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy w ramach zwrotu kosztów dla domów pomocy społecznej oraz jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
  2. dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
  3. możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
  4. dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego/ poszukującego pracy z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
  5. Zawód w którym organizowane będą umowy o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego / poszukującego pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).

Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych  bezrobotnych lub poszukujących pracy kosztów wynagrodzeń, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.

Wnioski złożone w organizowanym naborze będą rozpatrywane na bieżąco według kolejności ich złożenia  (w przypadku wniosku nie kompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku).

W przypadku gdy wniosek jest nieprawidłowo wypełniony lub niekompletny, zostanie wyznacza wnioskodawcy co najmniej 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony we wskazanym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.

Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.

Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.

Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
 

Szczegółowych informacji udziela:

  • Sylwia Harsze
    • telefon numer.: 17 788 00 91

 

Informacje dodatkowe:


Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.

Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.

Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.

Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Informacja jak założyć Profil Zaufany.

Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl

W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl  wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.

W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.

W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU).  Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania  - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu