Опубліковувач

KFS - nabór wniosków 2025 rok

PUP w Mielcu ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy

 

Kwota na realizację zadań wynosi 1 200 000,00 zł

 

Termin i miejsce składania wniosków:

Wnioski w formie elektronicznej w wersji edytowalnej dostępne będą od 28.01.2025 r. do 10.02.2025 r. na stronie internetowej Urzędu mielec.praca.gov.pl

Wnioski przyjmowane będą od dnia 28.01.2025 r. do dnia 10.02.2025 r.  w kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu – parter, pokój nr 1 lub w formie elektronicznej (poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na Platformie Usług Administracji Publicznej – ePUAP lub Platformie Usług Elektronicznych Publicznych Służb Zatrudnienia - praca.gov.pl lub e-doręczenia).

W przypadku złożenia wniosku przed lub po terminie naboru Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu pozostawi wniosek bez rozpatrzenia.

Termin realizacji szkolenia/kursu: rozpoczęcie nie wcześniej niż 12.05.2025 r. zakończenie nie później niż 30.11.2025 r.

Kryteria naboru:

Środki z KFS przeznaczone są na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym, zgodnych z priorytetami ustalonymi przez Ministra właściwego do spraw pracy.

Środki przeznaczone są na:

Priorytet 1 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

Priorytet 2 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Priorytet 3 Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet 4 Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Priorytet 5 Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Priorytet 6 Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

Priorytet 7 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Priorytet 8 Rozwój umiejętności cyfrowych.

Priorytet 9 Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:

  1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.

Ponadto Dyrektor przy rozpatrywaniu wniosku bierze pod uwagę dotychczasową współpracę w zakresie wywiązania się z umów zawartych pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Mielcu a wnioskodawcą oraz wielkość środków przyznanych wnioskodawcy.

UWAGA:
  • Decyduje data wpływu wniosku do Urzędu.
  • Nie decyduje kolejność złożenia wniosku.
  • Urząd nie prowadzi weryfikacji treści wniosków przed ich złożeniem.

 

Szczegółowych informacji udziela:

 

Joanna Pawłowska

Marta Nagaś

telefon numer: 17 788 00 83

 

Informacje dodatkowe:

 

Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.   

Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.

Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.

Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Informacja jak założyć Profil Zaufany.

Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl

W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl  wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.

W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.

W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU).  Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania  - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"

Załączniki

Barometr_zawodów_deficytowych_2025
Barometr_zawodów_deficytowych_2025.doc 162 KB
Dodatkowa_str_12_Wn_o_ przyzn_ srodków z KFS
Dodatkowa_str_12_Wn_o_ przyzn_ srodków z KFS.docx 33 KB
Karta_oceny_wniosku_2025
Karta_oceny_wniosku_2025.doc 111 KB
Wniosek_CAZ.0132-52025
Wniosek_CAZ.0132-52025.docx 120 KB
Załącznik_1_formularz-informacji-pomoc-de-minimis-rozporzadzenie
Formularz_Informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_się_o_pomoc_de_minimis.pdf 3371 KB
Załącznik_2_formularz_de minimis_w_rolnictwie
Załącznik_2_formularz_de minimis_w_rolnictwie.pdf 119 KB
Załącznik_3
Załącznik_3.docx 18 KB
Załącznik_3A
Załącznik_3A.docx 17 KB
Załącznik_3B
Załącznik_3B.docx 17 KB
Załącznik_4_do_priorytetu_2
Załącznik_4_do_priorytetu_2.docx 20 KB
ZASADY_1_ nabór_2025_limit podstawowy
ZASADY_1_ nabór_2025_limit podstawowy.doc 223 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display