WAŻNE !!! Informacja dotyczy przedsiębiorców, którzy złożyli Wnioski o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej wraz z załączoną umową pobraną ze strony internetowej przed dniem 19 kwietnia 2020 roku. Informacja nie dotyczy przedsiębiorców, z którymi Urząd zawarł już umowy pożyczki.
Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski na podstawie ww. dokumentów proszeni są o ponowne złożenie nowej w treści UMOWY POŻYCZKI O NUMERZE TOŻSAMYM Z NUMEREM ZŁOŻONEGO WNIOSKU NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ MIKROPRZEDSIĘBIORCY wraz z załącznikiem nr 2 - wnioskiem o umorzenie pożyczki. Umowa wraz z załącznikiem znajduje się w pliku poniżej (15zzd_umowa_pozyczki_z_zal_2_v3.pdf)
UZASADNIENIE POTRZEBY ZMIANY UMOWY zamieszczono na końcu niniejszej informacji.
I. Przedsiębiorcy składający Umowę w wersji elektronicznej (preferowana forma).
Umowy mogą być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez portal Praca.gov.pl
Dalsze postępowanie:
- zaloguj się do praca.gov.pl: Logowanie przez profil zaufany (Logowanie przez login.gov.pl ) lub Logowanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym
- wybierz Nowy dokument
- wybierz rodzaj dokumentu: Pismo do urzędu (PSZ-PU)
- wybierz adresata: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
- wypełnij pismo uzupełniając rodzaj sprawy (nowa umowy pożyczki) / wypełnij opis (nazwa firmy, ewentualnie nr wniosku i wyjaśnienia)
- załącz pobrany plik 15zzd_umowa_pozyczki_z_zal_2_v3.pdf (proszę nie wypełniać druku umowy) / ewentualnie załącz brakujące dokumenty (np. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19).
- podpisz kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym / wyślij.
Potwierdzenie podpisania Umowy otrzymacie państwo poprzez portal praca.gov.pl.
II. Przedsiębiorcy składający Umowę w wersji papierowej.
Podpisaną umowę pożyczki (3 egzemplarze) można składać również pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
ul. Chopina 16a
39-300 Mielec
lub
do przygotowanej w tym celu skrzynki ustawionej na parterze budynku (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia).
Proszę o załączenie umowy w kopercie lub dopięcie jej do dokumentu pozwalającego zidentyfikować przedsiębiorcę (np. spięcie z kartką papieru z pieczątką lub nazwą przedsiębiorcy). Ewentualnie proszę załączyć wyjaśnienia lub brakujące dokumenty (np. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19).
Proszę nie wypełniać jeszcze Wniosków o umorzenie - wniosek o umorzenie należy złożyć w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunku do umorzenia wynikających z Umowy pożyczki.
Podpisane Umowy o przyznaniu pożyczki będą przesyłane do wnioskodawców drogą elektroniczną (w formie skanu). Oryginalny dokument zostanie przekazany w terminie późniejszym.
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie pożyczki.
UZASADNIENIE POTRZEBY ZMIANY UMOWY
W związku ze zmianą z dniem 18 kwietnia 2020r. ustawy z dnia 02 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych i przewidzianym w art. 117 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa Sars-CoV-2 skutkiem stosowania zmienionej ustawy do wszystkich pożyczek udzielanych do dnia wejścia w życie zmiany ww. ustawy należy stosować umowy pożyczki dostosowujące ich brzmienie do obowiązującego stanu prawnego.
Nowelizacja tzw. „Tarczy antykryzysowej" z dnia 16 kwietnia 2020r. zniosła z mocą wsteczną obowiązujący dotychczas warunek umorzenia pożyczki, w postaci nie zmniejszenia przez Pożyczkobiorcę stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29.02.2020r. W miejsce ww. warunku wprowadzono jednak inny wymóg w postaci prowadzenia działalności gospodarczej przez Pożyczkobiorcę przez okres 3 (trzech) miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.
Tym samym mając na uwadze powyższe niezbędne jest wprowadzenie nowej wersji umowy pożyczki uwzględniającej wprowadzone zmiany.