Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej:
-
dla osób bezrobotnych w wieku do 29 roku życia (do dnia poprzedzającego 30 urodziny) oraz
-
dla osób bezrobotnych w wieku 30 lat i więcej niespełniających warunków przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach ogłoszonego przez PUP w Mielcu pierwszego w 2021 r. naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Termin i miejsce składania wniosków:
- Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 03.03.2021 roku do odwołania:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 8:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 7:15 do godziny 15:15):
- w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1,
- w skrzynce podawczej ustawionej na parterze budynku urzędu (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ich złożenia), lub
- w formie elektronicznej
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku).
- Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl: https://mielec.praca.gov.pl/-/12278451-jak-wyslac-pismo-do-urzedu-przez-praca-gov-pl-instrukcja
- Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
- Informację jak założyć konto w praca.gov.pl zamieściliśmy na naszej stronie internetowej https://mielec.praca.gov.pl/-/11815988-jak-zalozyc-konto-w-praca-gov-pl-instrukcja
- Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
- Informację jak założyć Profil Zaufany zamieściliśmy na naszej stronie internetowej: https://mielec.praca.gov.pl/-/11777216-jak-zalozyc-profil-zaufany-instrukcja
Zasady naboru:
- Maksymalna wysokość przyznawanych środków: 20.000,00 zł (brutto).
- Planowana liczba dotacji w ramach niniejszego naboru: 30.
- Kryteria oceny wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej zamieszczone zostały na stronie internetowej PUP w Mielcu (do pobrania poniżej).
- Objęcie osoby bezrobotnej daną formą pomocy musi wynikać z Indywidualnego Planu Działania (IPD).Szczegółowe warunki kwalifikowalności uczestników ubiegających się o dofinansowanie do podjęcia działalności gospodarczej:
- Kandydat musi spełnić łącznie warunki:
- Osoba w wieku 18-29 (do dnia poprzedzającego 30-te urodziny), lub osoba w wieku 30 lat i więcej niespełniająca warunków przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach ogłoszonego przez PUP w Mielcu pierwszego w 2021 roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, pozostająca bez pracy, zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu jako osoba bezrobotna.
- Osoba bezrobotna w Indywidualnym Planie Działania musi mieć zaplanowaną daną formę wsparcia.
- Wnioski rozpatrywane będą według ustalonych kryteriów okresowo w zależności od terminu, w którym zostaną złożone (w przypadku wniosku nie kompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku):
- pierwszy termin: wnioski, które wpłyną w dniach 03.03-14.03.2021 roku wnioski rozpatrywane niezwłocznie po zakończeniu pierwszego terminu składania wniosków,
- od 15.03.2021 roku wnioski rozpatrywane będą na bieżąco według kolejności złożenia.
- Jeśli w wyniku rozpatrzenia złożonych w pierwszym terminie wniosków, przekroczona zostanie liczba planowanych w ramach naboru dotacji, Urząd utworzy listę rankingową wniosków na podstawie liczby przyznanych punków wg ustalonych kryteriów oceny wniosków. W przypadku otrzymania przez wnioski tej samej liczby punktów o wyborze wniosku decyduje data wpływu kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku do PUP w Mielcu
- Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
- Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru zostaną rozpatrzone negatywnie.
- Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Szczegółowych informacji udziela:
- Wioleta Kobos
- numer telefonu: 17 788 00 92
- pokój numer: 32
- Agnieszka Mazuruk
- numer telefonu: 17 788 00 92
- pokój numer: 32
- Załączniki
- WZÓR formularz de minimis.xls (xls, 151 KB)
- wniosek o rozliczenie środków ALG 20210303.doc (doc, 74 KB)
- Regulamin_przyznawania_srodkow_20210126.pdf (pdf, 255 KB)
- pomoc_de_minimis_-_rozporzadzenie_KE_nr_1407_2013_(obowiazuje_od_dnia_15112014).xlsx (xlsx, 78 KB)
- Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis 20210201.doc (doc, 44 KB)
- Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis 20210201.doc (doc, 27 KB)
- oświadczenie dotyczące pochodzenia srodka trwałego 20210201.docx (docx, 19 KB)
- Kryteria_podjęcie_dzialalnosci_III_ALG_20210303.docx (docx, 17 KB)
- CAZ_0132_11_2021_Wniosek_podjęcie_działalności_Algorytm_20210128.docx (docx, 48 KB)