Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza trzeci w 2025 roku nabór wniosków o udzielenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Nabór dotyczy tworzenia miejsc pracy dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu lub poszukujących pracy niezatrudnionych i niewykonujących innej pracy zarobkowej opiekunów osoby niepełnosprawnej
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od 15.09.2025 roku do 19.09.2025 roku:
w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Zasady naboru:
Wnioskodawca może ubiegać się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk(a) pracy do 4-krotności przeciętnego wynagrodzenia z obowiązkiem utrzymania zatrudnienia i stanowiska pracy przez okres 12 miesięcy.
Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować to 34 994,52 zł na jedno stanowisko pracy.
W przypadku gdy przedsiębiorcy przysługuje prawo do obniżenia podatku od towarów i usług należnego o kwotę podatku naliczonego, refundacja obejmuje wydatki na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy bez podatku od towarów i usług.
Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 15.
Warunki kwalifikowalności osoby zatrudnionej na tworzonym stanowisku pracy:
Wnioskodawca | W ramach refundacji zatrudniony może zostać: |
---|---|
przedsiębiorca niepubliczne przedszkole lub niepubliczna inna forma wychowania przedszkolnego, niepubliczna szkoła producent rolny |
bezrobotny w pełnym wymiarze czasu pracy poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej w niemniejszym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy |
żłobek lub klub dziecięcy tworzący stanowisko pracy związane bezpośrednio ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi lub prowadzeniem dla nich zajęć przedsiębiorca lub przedsiębiorstwo społeczne, prowadzące działalność polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych tworzące stanowisko pracy związane bezpośrednio ze świadczeniem usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w tym usług mobilnych przedsiębiorca tworzący stanowisko pracy dziennego opiekuna sprawującego opiekę nad co najmniej jednym dzieckiem niepełnosprawnym |
bezrobotny w niemniejszym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy poszukujący pracy niezatrudniony i niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej w niemniejszym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy |
Przyznanie formy pomocy musi wynikać z ustalonego indywidualnego planu działania (dotyczy osób posiadających przygotowany indywidualny plan działania). Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy ds. zatrudnienia. |
W ramach niniejszego naboru na utworzone stanowisko pracy może zostać skierowana osoba bezrobotna lub poszukująca pracy zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
- aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy,
- dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) pod kątem wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych umów. (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- stan zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku oraz podpisania umowy,
- możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
- dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów zawartych z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- zawód w którym tworzone jest miejsce pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych),
- niezbędność i adekwatność zakupów dokonywanych w ramach wyposażenia doposażenia stanowiska pracy wraz z ich uzasadnieniem.
Wniosek musi wypełniony na komputerze, czytelnie, preferowana czcionka rozmiar 10, 11, 12 motyw np. Arial, Verdana.
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do urzędu
Wnioski niekompletne (brak wymaganych załączników) rozpatrywane będą zgodnie z datą jego uzupełnienia.
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Liczba przyznanych stanowisk może być uzależniona od stanu zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku oraz liczby stanowisk utworzonych w ramach umów o refundację realizowanych przez wnioskodawcę na dzień złożenia wniosku, wielkości środków dostępnych w ramach naboru.
Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie udzielenia z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
PUP przed udzieleniem Wnioskodawcy formy pomocy pozyskuje informacje o:
- zaległościach podatkowych,
- niedopełnieniu przez pracodawcę lub przedsiębiorcę obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy oraz na Fundusz Emerytur Pomostowych, lub niezgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych pracowników lub innych osób podlegających obowiązkowi zgłoszenia do ubezpieczeń,
- zaległościach z tytułu niepłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne.
Zawód, w którym zatrudnione zostaną osoby bezrobotne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją Zawodów i Specjalności.
Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Brak możliwości dokonywania jakichkolwiek poprawek w treści wniosku (skreśleń, przekreśleń)
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków znacznie przekraczających łączną kwotę środków dostępną w niniejszym naborze.
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu zastrzega, że zawarcie umów o refundacje uzależnione jest od faktycznego dysponowania środkami finansowymi przez tut. Urząd a przeznaczonymi na ten cel.
Szczegółowych informacji udziela:
Stanisław Kozek
numer telefonu: 17 788 00 89
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Agnieszka Mazuruk,
Wioleta Kobos
numer telefonu: 17 788 00 92
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"