Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2025 roku nabór wniosków o udzielenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - w ramach projektu Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu mieleckiego (II)", w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Działanie 7.1 – Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy.
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od 12.02.2025 roku do odwołania:
w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Zasady naboru:
Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować to 48 969,72 zł (brutto) na jedno stanowisko pracy.
Planowana liczba miejsc w ramach niniejszego naboru: 20.
Szczegółowe warunki kwalifikowalności osoby zatrudnionej na tworzonym stanowisku pracy na dzień przystąpienia do projektu:
Zgodnie ze Specyficznymi Kryteriami Dostępu dla Działania FEPK.07.01 co najmniej 80% uczestników projektu będą stanowiły osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu, jako bezrobotne należące do grup znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy tj.:
- osoby młode, do 30 roku życia (do dnia poprzedzającego dzień 30 urodzin);*
- osoby starsze, powyżej 55 roku życia;
- osoby długotrwale bezrobotne;
- kobiety;
- osoby z niepełnosprawnościami;
- osoby o niskich kwalifikacjach.
* Wsparcie dla osób młodych, do 30 roku życia będzie udzielane w projekcie zgodnie ze standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce (GdM) tzn. w ciągu 4 miesięcy osobom młodym zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu lub stażu. Przy czym, okres 4 miesięcy, w ciągu którego należy udzielić wsparcia osobom do 25 roku życia liczony będzie od dnia rejestracji w urzędzie pracy, a w przypadku osób powyżej 25 roku życia okres ten liczony będzie od dnia przystąpienia do projektu.
* Udział w projekcie osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy klienta lub doradcy zawodowego.
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
- aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy,
- dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- dalsze zatrudnienie osób bezrobotnych po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- stan zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy poprzedzających złożenie wniosku oraz podpisania umowy,
- możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
- dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o refundację z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym).
- Zawód, w którym tworzone jest miejsce pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).
- Niezbędność i adekwatność zakupów dokonywanych w ramach wyposażenia doposażenia stanowiska pracy wraz z ich uzasadnieniem.
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do urzędu.
Wnioski niekompletne rozpatrywane będą zgodnie z datą jego uzupełnienia.
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Liczba przyznanych stanowisk może być uzależniona od stanu zatrudnienia u wnioskodawcy (w przeliczeniu na pełne etaty) w ciągu 6 m-cy bezpośrednio poprzedzających złożenie wniosku oraz liczby stanowisk utworzonych w ramach umów o refundację realizowanych przez wnioskodawcę na dzień złożenia wniosku.
Urząd zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie udzielenia z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
Zawód, w którym zatrudnione zostaną osoby bezrobotne musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją Zawodów i Specjalności.
Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci.
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu zastrzega, że zawarcie umów o refundacje uzależnione jest od faktycznego dysponowania środkami finansowymi przez tut. Urząd a przeznaczonymi na ten cel.
Szczegółowych informacji udziela:
Stanisław Kozek
tel.: 17 788 00 89
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Agnieszka Mazuruk
Wioleta Kobos
numer telefonu: 17 788 00 92
numer pokoju: 32 (drugie piętro)
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #fep