Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2024 roku nabór wniosków o finansowanie kosztu egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 02.02.2024 roku do dnia 31.10.2024 roku do godziny 23:59:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1, lub
- w formie elektronicznej* - za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- w formie elektronicznej* - poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku).
* - Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Wnioski niepodpisane we wskazany sposób, nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Zasady finansowania kosztu egzaminów i licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu w ramach niniejszego naboru:
Finansowanie kosztu egzaminów i licencji dla osób zamierzających podjąć zatrudnienie realizowane są na podstawie umowy o sfinansowanie kosztu egzaminu lub uzyskania licencji zawartej pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy (Starostą) a osobą uprawnioną.
Osoba uprawniona składa wniosek zawierający uzasadnienie celowości dofinansowania, dokument wydany przez instytucję egzaminującą lub wydającą licencję, zawierający informacje o nazwie, terminie egzaminu lub uzyskania licencji oraz nazwę i adres instytucji egzaminującej lub wydającej licencję oraz dokument stanowiący uprawdopodobnienie zatrudnienia w formie pisemnej deklaracji przyszłego pracodawcy o zamiarze zatrudnienia po zdaniu egzaminu lub uzyskaniu licencji. Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie uwzględnienie deklaracji zatrudnienia w zależności od przebiegu dotychczasowej współpracy z pracodawcą.
Maksymalna kwota finansowania z Funduszu Pracy kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz kosztów uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu wynosi 100% przeciętnego wynagrodzenia.
Finansowaniu podlegają koszty egzaminów i licencji, które mogą się odbyć w terminie do 30.11.2024 roku.
Objęcie osoby bezrobotnej daną formą pomocy musi wynikać z Indywidualnego Planu Działania (IPD).
Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy zawodowego lub doradcy klienta.
Warunkiem finansowania kosztu egzaminów i licencji jest brak możliwości zapewnienia wnioskodawcy odpowiedniej pracy.
Wnioski rozpatrywane będą według daty wpływu kompletnego wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru będą rozpatrywane negatywnie.
Szczegółowe zasady finansowania szkoleń indywidualnych określone zostały w „Zasadach finansowania usług rynku pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu" - do pobrania poniżej.
Szczegółowych informacji udziela
- Marta Nagaś
- Joanna Pawłowska
- numer telefonu: 17 7880083
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.