Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków rezerwy KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy
Kwota na realizację zadań wynosi 250 000,00 zł
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą od dnia 19.05.2025 r. do dnia 30.05.2025 r.:
w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1;
lub w jednej ze wskazanych form elektronicznych1:
- za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu (podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku), lub
- z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń
Adres doręczeń elektronicznych (ADE)
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
AE:PL-95153-36111-HTAWT-21
Kryteria naboru:
Środki rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku przeznaczone są na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym, zgodnych z priorytetami zdefiniowanymi przez Radę Rynku Pracy.
Środki przeznaczone są na:
Priorytet 10 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
Priorytet 11 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Priorytet 12 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
Priorytet 13 Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach kluczowych, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.
Ponadto Dyrektor przy rozpatrywaniu wniosku bierze pod uwagę dotychczasową współpracę w zakresie wywiązania się z umów zawartych pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Mielcu a wnioskodawcą oraz wielkość środków przyznanych wnioskodawcy.
- Decyduje data wpływu wniosku do Urzędu.
- Nie decyduje kolejność złożenia wniosku.
- Urząd nie prowadzi weryfikacji treści wniosków przed ich złożeniem.
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
Informacja jak założyć e-doręczenia: na stronie www.gov.pl lub biznes.gov.pl
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"
Szczegółowych informacji udziela
Joanna Pawłowska
Marta Nagaś
- telefon numer: 17 788 00 83
- pokój numer: 21, piętro 2