Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza pierwszy w 2024 roku nabór wniosków w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy kosztów wynagrodzeń, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne
Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski przyjmowane będą w terminie od dnia 22.01.2024 roku do dnia 31.10.2024 roku do godziny 23:59:
- w formie papierowej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu ul Chopina 16A, 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek od godziny 08:00 do godziny 16:00, od wtorku do piątku od godziny 07:15 do godziny 15:15) w kancelarii urzędu - parter, pokój numer 1, lub
- w formie elektronicznej* - za pomocą platformy ePUAP (Pismo ogólne do urzędu), lub
- w formie elektronicznej* - poprzez platformę praca.gov.pl jako załącznik pisma ogólnego (PSZ-PU) kierowanego do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.
* - Wnioski składane w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Podpisanie pisma jest równoznaczne z podpisaniem wszystkich załączników do pisma, w tym wniosku. Wnioski niepodpisane we wskazany sposób, nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Zasady naboru i rozpatrywania wniosków:
Wnioski w ramach naboru mogą składać:
- podmioty prowadzące dom pomocy społecznej, o których mowa w art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. ustawy o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm zwane dalej „podmiotem prowadzącym DPS",
- jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, o których mowa a art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022r. poz. 447, 1700 i 2140) zwane dalej „jednostką organizacyjną WRiPZ".
Termin rozpoczęcia prac - nie później niż od dnia 01.12.2024 roku.
Kwota refundacji (zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych): 2500,00zł oraz 17,10% składki na ubezpieczenia społeczne od tej kwoty
Maksymalny okres trwania refundacji: 12 miesięcy.
Refundacja za każdy miesiąc zatrudnienia (maksymalnie 12 pełnych refundacji).
Nabór dotyczy organizacji prac dla zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu osób bezrobotnych lub poszukujących pracy, dla których objęcie taką formą pomocy wynika z opracowanego Indywidualnego Planu Działania.
Udział w formie wsparcia osoby młodej do 30 roku życia będzie poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych w obecności doradcy zawodowego lub doradcy klienta.
Podmiot prowadzący DPS albo jednostka organizacyjna WRiPZ nie może wystąpić z wnioskiem o zwrot kosztów na pracownika, który w okresie ostatnich 6 miesięcy był zatrudniony w tym domu pomocy społecznej albo w tej jednostce organizacyjnej WRiPZ.
Zawód, w którym organizowane będą prace musi być zgodny z obowiązującą Klasyfikacją zawodów i specjalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności dostępna jest na Wortalu Publicznych Służb Zatrudnienia, link: http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Wnioski powinny być złożone zgodnie z obowiązującymi drukami załączonymi w ogłoszonym naborze.
Przy rozpatrzeniu wniosku Dyrektor Urzędu bierze pod uwagę:
- aktualną liczbę finansowanych przez PUP w Mielcu u wnioskodawcy stanowisk pracy w ramach zwrotu kosztów dla domów pomocy społecznej oraz jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- dotychczasową współpracę wnioskodawcy (o ile miała miejsce) (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- możliwość dokonania płynnego naboru na tworzone stanowisko pracy, spośród zarejestrowanych osób bezrobotnych spełniających wskazane wymagania Wnioskodawcy,
- dalsze zatrudnienie po zakończeniu okresu obowiązkowego zatrudnienia wynikającego z umów o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego/ poszukującego pracy z PUP w Mielcu (dotyczy umów realizowanych w bieżącym roku i poprzednim roku kalendarzowym),
- Zawód w którym organizowane będą umowy o zwrot kosztów podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za zatrudnienie bezrobotnego/ poszukującego pracy (ocena dokonywana jest pod kątem zasadności jego dofinansowania oraz potrzeb rynku pracy z uwzględnieniem zawodów deficytowych i nadwyżkowych).
- Dyrektor Urzędu zastrzega sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia kolejnego wniosku w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wcześniej złożonego wniosku w sprawie zwrotu podmiotowi prowadzącemu dom pomocy społecznej lub jednostce organizacyjnej wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej zatrudniającym skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy kosztów wynagrodzeń, nagród oraz składek na ubezpieczenia społeczne, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków.
Wnioski złożone w organizowanym naborze będą rozpatrywane na bieżąco według kolejności ich złożenia (w przypadku wniosku nie kompletnego decyduje data uzupełnienia wniosku).
W przypadku gdy wniosek jest nieprawidłowo wypełniony lub niekompletny, zostanie wyznacza wnioskodawcy co najmniej 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony we wskazanym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia
Wnioski, dla których przekroczona zostanie liczba zaplanowanych w ramach naboru miejsc pracy rozpatrzone zostaną negatywnie.
Nabór może zostać zamknięty m.in. w przypadku napływu wniosków przekraczających łączną kwotę środków przeznaczonych na ten cel.
Wnioski, które wpłyną poza ustalonym terminem naboru rozpatrywane będą negatywnie.
Szczegółowych informacji udziela:
- Sylwia Harsze, numer telefonu: 17 788 00 91
Informacje dodatkowe:
Instrukcja jak wysłać Pismo do urzędu przez praca.gov.pl.
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"
Wysłanie pisma wymaga założenia konta w portalu praca.gov.pl.
Informacja jak założyć konto w praca.gov.pl.
Pismo wymaga złożenia podpisu poprzez Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Informacja jak założyć Profil Zaufany.
W przypadku składania wniosku przez portal praca.gov.pl wymagane jest posiadanie na portalu praca.gov.pl zweryfikowanego konta organizacji.
W celu weryfikacji konta, należy złożyć wniosek elektroniczny: PGP-WKOKR za pomocą portalu praca.gov.pl. Wniosek powinien być złożony w imieniu organizacji (wybór organizacji w prawym górnym rogu poprzez pole „Kontekst") oraz podpisany przez właściciela firmy lub osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu zgodnie z dokumentami rejestrowymi (np. CEIDG, KRS). Wniosek dostępny jest po zmianie „Kontekstu" na stronie głównej portalu praca.gov.pl w Usługach elektronicznych Urzędów Pracy w zakładce - Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu - Wnioski pozostałe.
W przypadku braku możliwości wyboru kontekstu organizacji należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację konta za pomocą portalu praca.gov.pl - pismo do urzędu (PSZ-PU). Druk wniosku dostępny jest w Dokumentach do pobrania - zakładka "Dla pracodawców i przedsiębiorców", grupa "Wortal PSZ - praca.gov.pl"