* Aktualizacja treści artykułu (treść oznaczona gwiazdką) - w dniu 24.06.2020 roku
Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (DZ.U. poz. 374 z późn. zm.).
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu z dniem 22.05.2020 roku uruchamia nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, o których mowa w art. 15 zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjami kryzysowymi ( Dz. U poz. 374 z późn. zm) - do dnia 05.06.2020 roku
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu z dniem 05.06.2020 roku uruchamia kolejny nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, o których mowa w art. 15 zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjami kryzysowymi ( Dz. U poz. 374 z późn. zm) - do dnia 19.06.2020 roku
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu z dniem 19.06.2020 roku uruchamia kolejny nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, o których mowa w art. 15 zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjami kryzysowymi ( Dz. U poz. 374 z późn. zm).
- Wnioski przyjmowane będą do dnia ogłoszenia zakończenia naboru.*
- Za datę złożenia Wniosku uważa się datę wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.
Wnioski można składać:
- Drogą elektroniczną :
- wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl link: https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA
- należy pobrać „Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"
- wybrać z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu" i przejść do edycji wniosku;
- dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
- Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie - dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
- W formie papierowej :
- wydrukować 2 egzemplarze „Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19" - podpisać Umowę, wypełnić i podpisać Wniosek o udzielenie dofinansowania, wypełnić i podpisać Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…);
-
Obowiązują jedynie
załączniki znajdujące się: https://mielec.praca.gov.pl/-/11973080-dofinansowanie-czesci-kosztow-prowadzenia-dzialalnosci-gospodarczej-dla-przedsiebiorcow-samozatrudnionych-art-15zzc-
- złożyć przygotowane dokumenty:
- można wysłać w sposób tradycyjny na adres:
- Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
- ul. Chopina 16a
- 39-300 Mielec
- lub złożyć do przygotowanej w tym celu skrzynki ustawionej na parterze budynku urzędu (dokumenty pozostawiane są bez możliwości potwierdzenia ich złożenia).
- Prosimy o podanie poprawnego adresu email, który ułatwi kontakt elektroniczny.
- Podpisane Umowy o wypłatę dofinansowania* będą przesyłane do wnioskodawców drogą elektroniczną (w formie skanu). Oryginalny dokument zostanie przekazany w terminie późniejszym.
Zasady udzielania:
- Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może otrzymać przedsiębiorca będący osobą fizyczną niezatrudniający pracowników, który wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim.
- Wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2019 roku* i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku
- Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.UWAGA: Przedsiębiorca musi mieć aktywną działalność gospodarczą. Dodatkowo okres który został uwzględniony do obliczania spadku obrotów (zarówno w 2020 jak i 2019r.), musi być w czasie, gdy działalność była aktywna.
- Aby uzyskać dofinansowanie należy złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę*.
- Dofinansowanie będzie mogło być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i będzie wypłacane w okresach miesięcznych.
- Szczegółowe zasady dotyczące ubiegania się o ww. wsparcie oraz druk wniosku i umowy dostępne są na stronie internetowej tut. PUP: https://mielec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie
- Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników na podstawie art. 15 zzc ustawy COVID-19 będzie objęte dofinansowaniem Europejskiego Funduszu Społecznego, w tym m.in. w ramach POWER, RPO WP lub z Funduszu Pracy.
Kontakt:
- 17 788 00 50
- 17 788 00 51
- 17 788 00 65
- email: pomoc@pup.mielec.pl
Prosimy o zapoznawanie się z informacjami dotyczącymi zasad naboru i procesu składania wniosków.
Złożenie kompletnego i dokładnie wypełnionego wniosku znacznie przyspieszy udzielenie wsparcia.
WAŻNE: W przypadku wpływu niekompletnych wniosków będziemy się z Państwem kontaktować telefonicznie lub mailowo, poinformujemy również o podpisaniu umowy pozwalającej na wypłatę środków.